Упровадження інклюзивної освіти
У Законі України «Про освіту» визначено, що особа з особливими освітніми потребами — особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту (пункт 20 частини 1 статті 1).
Класи з інклюзивним навчання для дітей з особливими освітніми потребами функціонують у ЗЗСО № 175 з 2017 року. Накопичено значний досвід роботи педагогічного колективу в цьому напрямку.
Нормативна база
Батькам про відкриття інклюзивного класу
1. Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання та отримати висновок про комплексну оцінку.
2. Батьки дитини з ООП звертаються до закладу освіти, пишуть заяву та додають до неї витяг ІРЦ про комплексну оцінку дитини.
3. Керівник закладу освіти дає подання до органу управління освітою щодо погодження організації інклюзивного навчання в його закладі.
4. Орган управління освітою дає лист-погодження або наказ про це.
5. За необхідності в штатний розпис закладу потрібно внести зміни, наприклад, ввести додаткові ставки асистентів вчителів чи вчителів-дефектологів.
6. Керівник закладу освіти видає наказ щодо створення класу або класів з інклюзивним навчанням, щодо затвердження положення про команду психолого-педагогічного супроводу в закладі освіти, про склад цієї команди.
Інклюзивно-ресурсний центр № 10 Шевченківського району міста Києва
Відповідно до Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою КМУ від 12.07.2019 р. № 545, одним із основних завдань центру є проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини. Тобто фахівці центру визначають особливі освітні потреби дитини.
Контакти Інклюзивно-ресурсного центр № 10 Шевченківського району міста Києва:
Адреса
04112, Київ м., Шевченківський район, Родини Глаголєвих, 2
Телефон
(044) 468-00-52